Інтернет-безпека для дітей

Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!


/Files/images/41231645c7406385f62e48e9aedeb7fb_big.jpg Пам`ятки

Як читати книгу

Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.

Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.

Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.

Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.

Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.

Роби помітки, виписки, на потреби склади план (тези, конспект).

Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.

Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.

Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.

Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Не читай всі книги на один лад. Спосіб читання повинен відповідати меті читання.
Види читання:

Читання-перегляд. Дає загальне уявлення про зміст книги за допомогою: титульного листа, анотації, заголовка книги, змісту, передмови, післямови.

Повне читання. Уважно прочитують увесь текст, але при цьому не роблять ніяких записів.

Вибіркове читання. Зосереджено читають лише окремі місця.

Поглиблене читання. Уявляють та засвоюють прочитане. Читаючи, роблять різного роду виписки. Обдумують, чого нового навчила книга.

При читанні художніх творів

- Читай уважно, зосереджено, нічого не пропускаючи.

- Осмислюй прочитане, перечитуй ще раз епізоди, які тебе схвилювали.

- Уявляй зображені автором картини.

- Співпереживай разом з героями книжки.

- Стеж за мовою, зверни на особливості побудови твору.

- Не читай швидко, поверхово, «ковтаючи», поверхове читання послаблює пам’ять.

При читанні для самоосвіти

Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.

Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.

Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй цілі фрази, речення.

Для свідомого сприймання прочитай передмову; перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.

Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися.

Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).

Найцікавіше запам’ятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.

Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.

Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.

Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

/Files/images/1284577691_shutterstock_15324862.jpg

Як працювати з книгою

1. Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:

а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;

б) прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену або в кінці книги, або після титульної;

в) уважно ознайомитися зі змістом книги;

г) прочитати передмову або вступ до книги.

2. Під час читання звернути увагу на:

а) назви окремих розділів, частин, параграфів і т. ін.;

б) вдумливо ставитись до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.);

в) з'ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;

г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки або в кінці книги).

3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:

а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;

б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.

Як користуватися довідковою літературою

Якщо вам потрібно дізнатися:

як правильно писати те чи інше слово, тоді звертайтеся до орфографічного словника;

як правильно вимовляти, наголошувати слова – до орфоепічного;

походження слова – до етимологічного;

значення слова, його стилістичне використання і граматичне оформлення – до тлумачного словника.

Якщо ви хочете дізнатися про різні явища природи, такі як землетрус, затемнення, повінь, чи про видатних діячів культури, науки, спорту, про географічні відкриття, історичні події – звертайтеся до енциклопедичних словників.
Для того, щоб отримати допомогу від словника, потрібно вміти ним правильно користуватися.

У словниках усі слова зібрані за алфавітом, а у довідниках – за окремими темами. Словникова стаття починається із заголовка. У філологічних словниках заголовок завжди має наголос.

У словниках-довідниках завжди зібрані знання,нагромаджені багатьма поколіннями. Звертайтеся до них, читайте їх як художню книгу, вони завжди і в усьому допоможуть вам.

Словники допомагають нам не тільки правильно писати слова, визначати їх значення, пояснювати походження слів, а й розширювати кругозір, дають різну інформацію з різних галузей науки, техніки, мистецтва, розвивають культуру мовлення.

Як вивчити вірш напам’ять :

Уважно двічі-тричі прочитайте увесь вірш.

Обміркуйте зміст твору, умовно розділивши його на смислові частини.

У кожній такій частині правильно визначте інтонацію, з якою будете читати, розставив логічні наголоси, визначте паузи та темп читання.

Навчиться читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.

Потім без допомоги тексту спробуйте пригадати вірш, повторіть кожну частину по пам’яті.

Візьміть книжку. Читаючи напам’ять, перевіряйте, чи правильно запам’ятали текст віршу.

Відкладіть книжку, двічі чи тричі продекламуйте увесь вірш.

Запам’ятайте: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.

Перед уроком уявно продекламуйте вірш іще раз. Якщо ви не задоволені звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Шановні 10-класники!

До вашої уваги пропонуюються програмні твори з курсу "Зарубіжна література. 10 клас".

Оноре де Бальзак "Гобсек"

Николай Некрасов "Поэзия"

Уолт Уитмен "Поэзия. Песня о себе"

Эмиль Золя "Карьера Ругонов"

Генрик Ибсен "Кукольный дом"

Антон Чехов "Чайка"

Джордж Бернард Шоу "Пигмалион"

Для 6-го класу

Эдгар По " Золотой Жук"

Кiлькiсть переглядiв: 0