Інтернет-безпека для батьків

Батьки мають перебувати у близькому контакті з дітьми під час дослідження ними Інтернет-ресурсів.

Бібліотекам, школам, клубам слід навчати дітей безпечному користування Інтернет.

Дорослим не слід надавати приватну інформацію про дітей (фотографії, адреси, номер школи і класу) на сімейних або шкільних сайтах.

Дітей і підлітків слід навчати нести відповідальність за свою поведінку у мережі.

Немає нічого дивного, якщо діти знають про Інтернет більше за батьків. Попросіть їх навчити вас деяких речей у користуванні Інтернет; поговоріть з ними про те, що гарного і що поганого є у мережі.

Батькам треба навчитися не проявляти надмірної реакції, якщо вони побачать, що дитина переглядає небажані матеріали або порушує правила. Не сваріть і не наказуйте дитину, якщо вона розповіла Вам про неприємну зустріч в Інтернет. Вашою найкращою стратегією буде попрацювати разом, таким чином ви обидва зможете зрозуміти що трапилося, і як зробити, щоб це більше не повторювалося.

Досвід, набутий дітьми в Інтернет, може бути корисний для них у подальшому житті. Уміння зробити гарний вибір в Інтернет може навчити дітей критично ставитися до проблем, з якими їм доведеться зустрітися у подальшому житті.

Оскільки діти часто є більш "продвинутими" користувачами, ніж дорослі, для них не є складністю зареєструватися у он-лайнових іграх або у "чатах". Вони не розуміють наслідків відкриття персональної інформації чужинцям. Як правило, дітям не слід надавати персональну інформацію незнайомцям без дозволу батьків. Ця інформація включає ім'я, адресу електронної пошти, поштову адресу, фотографію, номер школи і класу і таке інше. Розкажіть дітям про небезпеки, до яких призводить надання персональної інформації, і роздрукуйте для них головні правила он-лайнової подорожі мережею.

/Files/images/100_book2.jpg

Шановні батьки!

Читання книг малюку - запорука успіхів у школі

Дослідження, проведене Інститутом освіти Великої Британії, виявило цікаву залежність: ті діти, чиї матері вважали необхідними ще в дошкільному віці вчити їх читати і рахувати і самі регулярно читали їм книжки, до п'яти років демонструють кращі досягнення, ніж їх однолітки, позбавлені всього цього.

В ході дослідження вчені зіставили показники, що містяться в результатах державних іспитів випускників підготовчих класів, з оцінкою досягнень дитини вчителями після одного року навчання, а також з оцінкою рівня пізнавальних здібностей великої - 8 тис. - вибірки п'ятирічних дітей. Крім цього, для оцінки поведінки дітей були використані спеціально розроблені анкети.

Завданням дослідження було з'ясувати, які чинники впливають на досягнення дитини до п'ятирічного віку, зважаючи на так званий "батьківський фактор", а саме: як багато часу батьки присвячували читанню з дитиною, вивченню алфавіту, рахунку, спільному перегляду телевізора.

Вчені дійшли висновку, щоденне читання книг дитині і наявність матері, яка вважає важливим заохочувати маленьких дітей, позитивно впливає на пізнавальні показники і скорочує кількість випадків проблемної поведінки.

Крім того, діти, яким щодня читали книжки, значно краще справлялися тестом, в ході якого дітям показували картинку і просили назвати, хто на ній зображений. До інших доказів користі читання дітям відносяться кращі оцінки за випускні екзамени в підготовчих класах і вищі оцінки з поведінки.

Діти, чиї матері вважали важливими розмовляти з ними і учити їх алфавіту, перевершили своїх однолітків і в багатьох інших тестах. В той же час діти, які дивилися телевізор три і більше годин на день продемонстрували помітно гірші успіхи в тестах.

Як привчити дитину до читання, зацікавити книжкою?Хтось із великих зауважив, що найбільший винахід людства - книжка. Проте нині нерідко можна почути, що у час комп'ютерів книжки не потрібні. Ну що ж, можливо, книжка нині справді не головне джерело інформації. Але саме книжка навчає людину мислити. Отож як привчити дітей читати?

На питання, чи любите ви читати, більшість людей відповість ствердно. І так само більшість зауважить: але читаю мало, бо... часу немає або ніде взяти цікаву книжку, або зараз взагалі гарних книжок "не роблять". Та головна причина, гадаю, у нас самих: немає звички до читання. На жаль, уже досить давно побутує думка, що час бібліофілів минув. Телебачення, Інтернет - ось нині головні постачальники інформації та знань.

Та хіба книга - лише джерело інформації? Як на мене, немає кращих ліків від поганого настрою, самотності, якихось зовнішніх негараздів, ніж гарна книжка. Відкриваєш першу сторінку, занурюєшся в інший світ - і всі твої проблеми відступають на другий план. Мабуть, ні з чим не порівняти насолоду, яку дає гарна книжка. Але для цього потрібно вміти читати.

А от батьки й педагоги нерідко скаржаться, що сучасні діти не люблять і не хочуть читати. Мої особисті спостереження свідчать, що з 30 дітей, навіть у старших класах, читає (тобто, не з примусу і не лише підручники та ілюстровані журнали) троє-четверо. Решта віддає перевагу телевізору і комп'ютерним іграм. Бо це легше. Адже книжка вимагає душевної та розумової праці, спонукає мислити, а не лише ковтати готові блоки чужих думок.

Втім, попри всі похмурі прогнози, нині у всьому світі повертається інтерес до читання, в тому числі й серед дітей. Дехто говорить навіть про книжковий бум. Яскраве тому свідчення - феномен Гаррі Поттера. Але одна, навіть найцікавіша, книжка не привчить дітей до читання, не змусить його полюбити. Знаю для цього єдиний спосіб - власний приклад. Якщо дитина змалечку бачить книжку в руках тата, мами, бабусі й дідуся, старших братів і сестер, вона обов'язково і сама буде читати.

А ще - просто необхідно якомога більше читати дітям уголос. Прочитана на ніч добра казка зробить набагато більше для виховання, ніж ціла година нотацій.

Звичайно ж, проблема дитячого читання існує не лише в нашій країні. Французькі психологи, шукаючи відповіді на питання, що робити, якщо школярі не хочуть читати, запропонували оригінальну модель-хартію. Ось деякі її пункти:

"За кожним школярем безумовно зберігається:

право взагалі не читати;

право читати, стрибаючи зі сторінки на сторінку;

право відкласти недочитану книжку;

право читати все без обмежень; право читати де завгодно;

право читати вголос;

право закрити нам рота з усіма нашими повчаннями".

/Files/images/1289508183_erzieherin_mit_kind_beim_lesen_klein.jpg

Як заохотити дитину до читання?

Як виховати у дитині любов до читання? Цим питанням задається кожен батько особливо у наш час, коли світом «править» комп'ютер. Поза сумнівом, ви полегшите собі спілкування з дитиною у майбутньому, більше приділяючи увагу малюкові з перших днів його життя. Хоча деякі майбутні мами починають читати своїм дітям ще до їх народження та інтуїтивно відчувають сприятливу дію від такого способу спілкування з малюком.

Для дитини в дитинстві головною є гра. Вона ще не розуміє, як їй робити що-небудь для своєї користі. Їй просто подобається веселитися, стрибати, бігати, тобто грати, адже саме так вона пізнає світ. Тому, якщо ви хочете чомусь навчити дитину, розвинути у ній творчі здібності, то не потрібно її примушувати, цим ви тільки уразите психіку малюка. Грайте з ним, гра виконує не тільки розважальну, але й пізнавальну роль. Дитина цікавиться буквально усім і її неважко буде спонукати, наприклад, до читання.

Читати краще з дитиною, починаючи із забавних віршів та невеликих пісеньок, смішинок. Тут вашими друзями стануть твори А. Барто, С. Маршака, К. Чуковського, Б. Заходера, Д. Хармса. Вони швидко запам'ятовуються, добре розвивають мову й пам'ять. Бажано також ще й «обігравати» вірші. Тобто промовляти і в той же час виконувати дії, про які йде мова у вірші. Дітям це дуже подобається, до того ж надалі вони починають складати вже свої невеликі вірші.

Потім можна поступово перейти до читання казок. Хто в дитинстві не читав російські народні казки? Вони завжди актуальні й цікаві малюкам. Зараз з'явилося багато нових авторів. Але вибрати щось справді варте вельми тяжко. Краще за все звернутися до творів відомих авторів у світі дитячої літератури: О. Пушкіна, Ш. Перо, П. Бажова, В. Драгунського, О. Пройслера, Е. Несбита. Потім можна перейти й до серйозніших творів. Читайте разом з дитиною, спочатку ви їй, потім вона вам. І так вона, непомітно для себе, заохотиться до читання.

У наш час усе важче відірвати дитину від телевізора чи комп'ютера. Мій тато розбудив у мені цікавість до читання, сказавши одного разу: «А ти читай книгу й уявляй, що все відбувається у ній так, ніби дивишся мультик». Для мене це було справжнім відкриттям. І з того часу читання книг стало для мене не менш цікавим, ніж перегляд мультфільмів.

Звичайно, чим доросліше дитина, тим важче її зацікавити чим-небудь. Спілкуйтеся з нею, цікавтеся її внутрішнім світом, і, таким чином, можна разом із нею підбирати книжки, які зацікавлять її, та в яких вона, можливо, знаходитиме відповіді на багато питань, що хвилюють дитину саме зараз. Читайте разом із нею, аналізуйте літературні твори, що проходять у школі. Будьте прикладом для неї. І зрештою, якщо вона і не стане завзятим читачем, у неї сформується позитивне ставлення до читання, пошана до книги як літературної творчості. А це вже добре.

Завжди пам'ятаєте, що примушуючи дитину, ви відштовхуєте її. Не намагайтеся втілити в дитині нездійсненні мрії свого дитинства. Кожен йде своїм шляхом і у кожного з нас є таланти у тій чи іншій галузі. Важливо вчасно помітити їх у вашого малюка й намагатися зробити усе можливе для того, щоб розвинути ці здібності. Успіхів вам!

Як зацікавити дітей читанням?

1. Давайте хороший приклад вашій дитині, показуючи їй, як вам подобається читати. Нехай дитина побачить вас за читанням.

2. Приносьте своїй дитині книжки, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, про спортивні змагання, тварин, рослин, включаючи художню і документальну літературу.

3. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй.

4. Заплануйте похід в музей, зацікавте свою дитину історичними подіями, краєзнавчим матеріалом. Знайдіть книжки, пов’язані з цим, і поділіться ними з дитиною.

Як правильно обговорити з дитиною прочитане?

1. З’ясуйте перед читанням чи під час читання незрозумілі слова.

2. Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане.

3. Поцікавтеся, що нового вона довідалася.

4. Попросіть дитину розповісти про головного героя, найцікавіші епізоди.

5. Які слова і вирази запам’яталися?

6. Чого навчила книжка?

7. Запропонуйте дитині намалювати малюнок до епізоду, який їй найбільше сподобався.

Кiлькiсть переглядiв: 2